LiveZilla Live Chat Software

E-İhracat da Müşteri Bulabilme Yolları

E-İhracat da Müşteri Bulabilme Yolları
  • 24
    Ara

E-İhracat da Müşteri Bulabilme Yolları

Ürünlerinizi yurtdışında da pazarlamak istiyorsunuz ancak mevcut bir müşteri potansiyeliniz yok ya da az miktarda. Böyle bir durumda sadece; ihracat yapmak için tüm yasal süreçleri, nakliye firmasını, gümrükçüyü, kullanılan lojistik firmasını ayarlamanız yetmez. Sizi ayakta tutacak olan en önemli şey müşteri ağıdır.
Peki müşterileri nasıl bulabilirsiniz. Yazımızda bu konuda neler yapabileceğinize dair bilgi vermek amacıyla sizler için araştırmamızı ve deneyimlerimizi paylaşacağız.
Mevcut bir müşteri potansiyeliniz olmadan para kazanamazsınız…

Müşteri Bulmak;
Uluslar arası pazarlarda çok çeşitli yollarla müşteri bulabilirsiniz. Üstelik başlangıç için büyük bir sermaye yatırmanıza da gerek yoktur.

E-İHRACAT YAPMAK İSTEYEN FİRMALARIN MÜŞTERİ BULMA YOLLARI ;

1)Bir Websiteniz Olsun: Yurtdışında bulunan potansiyel müşterilerin size ulaşmak için kullanacağı ilk şey google’da ya da diğer arama motorlarında şirket isminizi aratmak ve websitenizi ziyaret etmek olacaktır. Tıpkı bir mağazaya gidip yüz yüze tanışmalarda olduğu gibi, internet üzerinden de ilk izlenim firmanız için çok önemlidir.
Peki Nelere Dikkat Etmeniz Gerekir;
a-Sitenizde Blogunuz olsun: Firmanız, ürünleriniz ya da iş yaptığınız sektör ile ilgili paylaşımlar yapabileceğiniz bir bloğunuz olsun. Çok güçlü bir medya olmasının yanında firma ve ürünleriniz hakkında bilgi almak isteyen müşterilerinizin sizi daha iyi tanımalarına olanak sağlamaktadır.
b-Hızlı Açılan Bir Siteniz Olsun: Müşterilerinizi bekletmeyin. Kimse sizin ürünlerinize bakmak için dakikalarca beklemek istemez. Web için optimize edilmiş resimler ve gereksiz kodlardan arındırılmış bir web siteniz olsun. Müşteride karmaşıklık yaratmak sitenizin takipçi sayısını hızla düşürebilmektedir.
b-Siteniz Açılırken Müzik Çalmasın: Müzik çalan web siteleri müşterilerde anlık korkulara neden olabilir. Size normal gelen bir ton, müzik müşterinin kulağını tırmalayabilir ve anında sayfayı kapatma isteği uyandırır bu da büyük bir kayıp olur sizin için.
c-Flash Kullanmayın: Sitenizi hem yavaşlatır, hem de arama motorlarının sitenizi bulunur kılmasını zorlaştırır. Kısacası, uzak durmanızda fayda vardır.
d-Ulaşılabililik: Telefon numaranız, e-posta adresiniz ve diğer iletişim bilgileriniz her sayfanın altında sabit olarak yer alsın. Size ulaşılabilecek, direk mesaj atabilecekleri bir iletişim formu da faydalı olacaktır. Size olan güvenin artmasında da büyük önem taşır.
e-Görünüm: Temiz, göz yormayan ve uyumlu renkleri kullanın. Daha çok mat renkleri kullanabilirsiniz.
f-Güncel Olun: Web sitenizde bulunan bilgilerin güncel olması müşterilerinizin ilgilerini daha çok arttıracaktır. Kimse 3 yıl önce satmaktan vazgeçtiğiniz bir ürünü görmek veya güncel faaliyetlerinizin yer almadığı bir hakkımızda sayfası görmek istemez.
g-SEO Çalışması: Ürününüzün google’da aratıldığında üst sıralarda gözükmesi satışlarınızı arttıracaktır.
2)B2B Sitelere veya E-Pazaryeri Sitelere Üye Olun : Hangi sektörde faaliyet gösteriyorsanız o tür sitelere üye olunuz. Böylece hem devlet desteği alırsınız hem de en büyük avantaj olarak google’da görünür hale gelirsiniz ki bu da satışlarınızın daha hızlı bir şekilde artmasına imkan tanıyacaktır. Bu tür sitelerin müşteri potansiyeli dikkate alındığında ne kadar çok siteye üye olursanız o kadar çok tanınmanızın da artacağını unutmayın…
3)Sosyal Ağlarda Hesap Açın: Firmanızın adına Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn, google+ gibi sosyal ağlarda hesap açın. Bu tür sosyal ağların hem kendi reklam araçları mevcuttur hem de bu mecralarda kuracağınız arkadaşlıklarla yeni iş potansiyelleri ortaya çıkartabilirsiniz. Özellikle B2B ticaret için Linkedin çok önemli. Linkedin sayesinde hedef firmalara ve karar vericilere rahatlıkla ulaşabilirsiniz.
Gruplara girip tartışmaları, talepleri takip ederek ve Firma Sayfası oluşturup ürünlerinizi listeleyerek kullanabilirsiniz.
4)Google Adwords Reklamı: Google’da en üstlerde gözükmek web sitesi olan tüm firmaların amacıdır. Üst sıralarda gözükmek müşteri demek, müşteri demek te ürün satışı demektir. Hedeflediğiniz ülke ya da ülkeleri baz alarak bulunmak istediğiniz anahtar kelimeler üzerine reklamlar verebilirsiniz.
5)TV, Gazete, Radyo Reklamları: İnsanlar interneti ortalama 4 saat kullanıyorsa bu tür iletişim kanallarını hemen hemen iki katı yani kullanmaktadırlar. Hatta günümüzde teknolojinin de ilerlemesiyle birlikte internetin kullanım oranı hızla artmaktadır…
6)Ticaret Ateşelikleri: Yurtdışına açılmanın en kolay yollarından biri de o ülkede yaşayıp ülkemizi temsil eden bizden birilerinden yardım almaktır.
Sektörünüzle ilgili faaliyette bulunan ithalatçıların listesini istediğinizde beklemediğiniz kadar hızlı ve detaylı şekilde yardım ettiklerini göreceksiniz. Ancak gönderecekleri listelerin çoğu güncel değil ve talep ettiğiniz alanın dışında firmaları da barındırabilir. Ayıklamak biraz vaktinizi alsa da faydası yüksek olacaktır.
7)E-Posta Pazarlama: Hala kullanılan ve kullanılması gereken bir pazarlama yöntemi yöntemidir. Potansiyel müşterilere ürünleriniz hakkında tanıtım mesajı gönderin. Ardından e-posta gönderdiğiniz firmalara telefon açarak (bunun için oldukça ucuz olan Skype yazılımını kullanabilirsiniz) ve tepkilerini ölçebilirsiniz.
8)Oda, Borsa ve Birlik Duyuruları: İhracatçı birliklerinin, ticaret odalarının ve ticaret derneklerinin email gruplarına üye olarak bu heyet aktivitelerinden haberdar kalabilirsiniz. Ticaret odaları, TOBB, İhracatçı Birlikleri gibi kuruluşların duyurularını takip edin. Yapılacak yurtdışı gezilerini, gelecek alım heyetlerini, fuarları, talepleri en hızlı şekilde buralardan öğrenebilirsiniz.
9)Uluslararası Fuarlara Katılım / Ziyaret: Pazar araştırması gezileri ihracat işinin olmazsa olmazıdır; Her yıl belirli periyotlarda değişik ülkelerde değişik zamanlarda değişik sektörlerde fuarlar düzenlenmektedir.
Fuarlar, sektörünüzle ilgili hemen hemen bütün tedarikçileri, rakipleri, müşteri adaylarını bir arada bulabileceğiniz ve gözlemleyebileceğiniz tek yerdir. Başlarda stand açmasanız bile, kesinlikle sektörünüz üzerine düzenlenen en büyük fuara ziyaretçi olarak gidin. Kartvizit ve katalog alışverişi ile de potansiyel birçok müşteriye ulaşabileceksiniz ve orada görünmeniz size ekstra güvenilirlik sağlayacaktır.
10)Google: Google hem reklam aracı hem de araştırma aracı olarak kullanabilirsiniz. Potansiyel müşterileri bulmada Google ve Google Images en büyük yardımcılarınızdan biri olabilir.
Sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri yazarak arama yapabilirsiniz.Örneğin ayakkabı sektöründe faaliyet gösteriyorsanız shoe, shoes, Italy footwear market gibi aratarak ayakkabı ile ilgili bilmek istediğiniz tüm dokümanlara ulaşırsınız.

İhracat ve Ticaret hakkında öğrenmek istediğiniz tüm bilgiler için takipte kalın…

Webustam İnternet Ve Telekomünikasyon Hizmetleri

Yorum Kapalı.