LiveZilla Live Chat Software

E-İhracat da Yol Haritası Şekilleniyor

E-İhracat da Yol Haritası Şekilleniyor
  • 24
    Ara

E-İhracat da Yol Haritası Şekilleniyor

E-İhracat Eylem Planı

E-İhracat Eylem Planı’na göre devlet kanalıyla stratejik planlama ve bilinçlendirme yapılacak, teşvik ve destek sağlanacak, ayrıca firma derecelendirme sistemi kurulacak.

Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş, stratejilerin başarı kriterleri çerçevesinde belirlendiği planda ulusal platformları geliştirme amacıyla ulusal platformların destekleneceğini ve markalaştırılacağını bildirdi. E-Ticaret platformlarının e-İhracat’a dönüştürülmesine yönelik adımların atılacağını dile getiren Elitaş, e-Ticaret teknolojilerinin kullanımı ve entegrasyonunun da sağlanacağını bildirdi.
Ekonomi Bakanı Elitaş, pazar ve ürün odaklanması bağlamında hedef pazara göre hedef ürünler belirlenerek ürün odaklı pazarların oluşturulacağını, ayrıca tüketici alışkanlıklarının belirleneceğini de ifade etti. “Güvenilir alışverişin altyapısı oluşturulacak. Bu strateji kapsamında ucuz ve hızlı lojistik sağlanacak. İşlemler kolaylaştırılacak. Bürokratik süreçler netleştirilecek ve takip edilecek. e-Devlet ile e-İhracat’ın entegrasyonu sağlanacak. Ayrıca firmalar teşvik edilecek. Mevzuata, buna göre şekil verilecek. Firmalara devlet kanalıyla stratejik planlama, bilinçlendirme, teşvik ve destek verilecek.” dedi.

“Firmalar derecelendirilecek”
E-İhracat Eylem Planı’na göre “A”, “B”, “C” şeklinde firma derecelendirme sisteminin de oluşturulacağını anlatan Elitaş, e-İhracat yapan firma sayısının artırılması için eğitim verileceğini de söyledi. Hedef pazara göre hedef ürünler belirlenerek ürün odaklı pazarların oluşturulacağını ve tüketici alışkanlıklarının belirleneceğini de kaydetti.
Bakan Elitaş, plan kapsamında entegratör ve altyapı firmalarının da geliştirileceğini dile getirerek, “Devlet, sağlayıcılar ve ihracatçıların koordinasyonuyla e-İhracat’a uygun bir ekosistem yaratılacak. e-Ticaret altyapı hizmeti veren firmalar desteklenecek.” diye konuştu.
2023 Türkiye İhracat Stratejisi’nde “2023 yılında 500 milyar dolar ihracata ulaşarak Türkiye’nin dünya ticaretinde lider ülkeler arasında yer almasının sağlanmasının” hedeflendiğini hatırlatan Elitaş, bu kapsamında 2023’te Türkiye’nin dünya ihracatından aldığı payın yüzde 1,5’e yükseltilmesi ve dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer almasının amaçlandığını belirtti.

Yorum Kapalı.