LiveZilla Live Chat Software

E-İhracat Nedir?

E-İhracat Nedir?
  • 24
    Ara

E-İhracat Nedir?

İhracat denildiğinde akla gelmesi gereken şey, ihraç etmek olmalıdır. İhraç etmek, dışarıya çıkarmak manasına gelen bir kelime olduğu gibi ihracatta yurt içinde üretilen ürünlerin diğer ülkelere belirli bir miktar para karşılığında satılması anlamına gelmektedir.
E-ihracat; e-ticaret yapan firmaların farklı ülkelerde de faaliyet göstermesi, yerel hale gelmesi anlamına gelmektedir. Yurtdışında genellikle “cross border e-commerce” olarak adlandırılmaktadır.
E-ticaret şüphesiz sadece ülke içi satış ile sınırlı değil. Dünya üzerinde var olan ülkeler, ekonomilerini ayakta tutabilmek için çeşitli politikalar belirlerler ve bu politikalar sonucunda hayata geçirdikleri etkinliklerle para kazanarak, halkın temel ihtiyaçlarını karşılarlar. Dolayısı ile ihracat kavramı devletlere para kazandıran ve ekonomisini güçlendiren kavramlardan bir tanesi olmaktadır. Örneğin Türkiye, Rusya’ya her ay 50 ton domates satıyor demek için Türkiye domates ihracatı yapıyor diyebiliriz.
Dışarıya satılan ürünler, ülkenin kendi parasını değerlendireceği için ülke ekonomisinde önemli rol oynamaktadır. Örneğin Amerika Birleşik
Devletleri, kendi bünyesinde ürettiği birçok teknolojik ürünü yabancı ülkelere Amerikan Doları karşılığında satmaktadır. Ülkeler de bu teknolojilerden faydalanmak amacıyla Amerikan Doları talep etmekte, bu durum da dünya piyasasında Amerikan Dolarının değerini arttırmaktadır.
Eğer bizler de değeri yüksek ürünler üretmeyi ve ihraç etmeyi başarabilirsek, dünya piyasasında Türk Lirasının da değerini arttırabiliriz.
Normalde B2B olarak değerlendirilen ‘ihracat’ın gittikçe artan bir kısmı, bireylerin doğrudan yaptıkları alışverişlerden (B2C) oluşmaya başladı. Bu ekonomik etki bazı ülkeler için o denli büyük bir hale geldi ki ülkeler arası anlaşmalar içerisinde yer almaya başladı. Hatta e-ticaret ihracatı konusunda ülkeler üstü eğitimler organize edilir oldu.
Bu değişimin en büyük nedeni; tüketicilerin sadece yaşadıkları semtlerle sınırlı olan alışverişin farklı dillerde ve ödeme sistemlerinde faaliyet gösteren e-ticaret siteleri sayesinde, uluslararası bir aktivite haline gelmesi.
Elektronik ticaret sitelerinin birçoğu kuruldukları ülke dışından ciddi cirolar elde ediyor. Firmalarda, büyüyen bu pazarda global hale gelme uğraşındalar.
E-ticaret ekosisteminin en önemli parçalarından biri olan kargo firmaları e-ticaret ihracatını artırmak üzerine UPS’in Online Tüketici Raporu gibi uluslararası analizler yayınlayıp detaylı çalışmalar yapıyor.
Örneğin Uluslarası Posta Birliği, internet üzerinden başka ülkelere ihracat yapmak isteyen firmalara yol göstermek amacıyla Avrupa ülkelerini kapsayan bir pazar raporu yayınladı. Bu araştırmaya göre Kitap, CD ve Giyim, Ayakkabı kategorileri; farklı ülkelerden yapılan alışverişlerde başı çekiyor. Posta Birliği, bunun dışında da firmaların ihracat için organizasyon yapılarını ve iç süreçlerini hazırlamalarında yardımcı olacak bir doküman yayınladı.
Avrupa ülkeleri arasında Ecommerce Europe e-ihracat yapmak isteyen firmalar için çatı rolünü üstlenmektedir.
Uzakdoğu’nun parlayan yıldızı Çin ise e-ihracat faaliyetlerinde hiç küçümsenmemesi gereken bir diğer güç olarak karşımıza çıkmaktadır. Yıllık %25 büyüme oranı ve 650 milyon aktif internet kullanıcısı ile Çin uzakdoğu B2C e-ticaret’inin %80’ini oluşturmaktadır.
E-ticaret ihracatı dünyanın belli bölgelerinde o denli yoğunlaştı ki firmalara farklı ülkelerdeki operasyonları için destek vermek amacıyla özelleşmiş ara hizmet firmaları kurulmaya başlandı.
Amerika Birleşik Devletleri yerel üreticileri korumakta ve cross border ecommerce’i devlet bünyesinde desteklemektedir.
Ülkemizde ise 2023 yılı ihracat hedefimiz olan 500 milyar dolarlık hacmi tutturmak için üç temel düzenleme devlet tarafından gerçekleştirilmiştir.
1- Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi e-ihracat yapmak isteyen firmalar için gönderilen ülkemizden çıkış şekli kolaylaştırılmıştır.
2- E-ihracat yapmak isteyen işletmelere yurtdışında dağıtım merkezi açmaları için “Yurtdışı Depo Desteği” sağlanmaktadır.
3- E-ihracat yapan firmalara yurtdışı pazarlama bütçelerinde geri ödemeli destekler verilmektedir.

Yorum Kapalı.