LiveZilla Live Chat Software

E-Ticaret de Ana Sayfada Dönüşümü Artırmanın Yolları

E-Ticaret de Ana Sayfada Dönüşümü Artırmanın Yolları
  • 27
    Ara

E-Ticaret de Ana Sayfada Dönüşümü Artırmanın Yolları

E-ticaret sitenizde satışlarınızı artırmak istiyorsanız öncelikle sitenize olan dönüşümü artırmanız gerekmektedir, burada ana sayfanızın kullanıcıların dikkatini çekebilecek yapıda olması önem taşımaktadır.
Peki bu konuda neler yapabilirsiniz?

Arama Kutusu
Sitenizdeki arama kutusu kullanılsın ya da kullanmasın farketmez görünmesini sağlamanızda fayda vardır. Müşteri sitenizde hangi sayfada olursa olsun onun dikkatini çekecek bir şekilde sayfanın üstünde bir yerlerde sürekli görünmesini sağlayın.
Müşteriye arama kutusunu aramakla zaman kaybettirmeyin. Arama kutusunu nereye koyarsanız koyun müşteriyi o bölüme kaymaya da zorlamayın. Yeterki müşterinin kolaylıkla ulaşabileceği yerde olsun dikkatini çekecek şekildeyse zaten müşteri o noktaya odaklanacaktır.
Ayrıca kullanıcıya arama kutusunu tıkladığı zaman kutuyu geçici olarak büyüterek de destek sağlayabilirsiniz.

Gezinme Çubuğu
Müşteride herhangi bir kafa karışıklığı yaratmadan gezinme çubuğunuzu hemen oluşturun çünkü klasik ticaret te olduğu gibi online müşteri de aradığı ürünü doğru sekmede kolaylıkla bulmak ister. Bu nedenle gezinme çubuğunu sayfanın üstüne yatay olarak veya soluna dikey olarak yerleştirmenizde fayda vardır.
Gezinme çubuğunun sürekli ya da her sayfada gösterilmesini de sağlayabilirsiniz. Müşteri her ne kadar sayfayı alta kaydırsa da ekranda aynı konumda gözükmesini sağlamanız da mümkündür.

Kişiselleştirme İçin Müşterinin Gezinme Geçmişi
Müşterilerinizin veya müşteri adaylarınızın ilgilendikleri ürün gruplarını anında tespit etmeniz güç olabilmektedir. Bu sebeple de tanımadığınız müşteriye satış yapmanız zorlaşacaktır.
İşte bu yüzden gezinme geçmişi oluşturarak müşterinin sayfanıza tekrar giriş yaptığı zamanda isteyebileceği ürünleri sergileyebilir, böylece dikkatini çekebilirsiniz.
Kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi kullanıcıların sitenizi daha çok ziyaret etmesini ve daha fazla alışveriş yapmasına olanak sağlayacaktır. Bu nedenle müşterinin konumu, trafik kaynakları, hangi ürünlere baktığı ve hangilerini satın aldığını gösteren bir veri tabanı oluşturarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Böylece müşteri hizmetlerini de geliştirerek sizlere, sitenize olan bağlılığı artırabilirsiniz.

Alışveriş Sepeti
Müşterilerin bir kısmı alışverişlerini yarıda bırakarak sitenizden çıkabiliyorlar. Özellikle alışveriş sepetine eklenen ürünlerden sonra alışverişin tamamlanmaması durumu sık rastlanmaktadır. Böyle bir durumda müşteri sitenize giriş yaptığında ya da sayfanızı açtığında browserına uzun ömürlü bir çerez yerleştirebilirsiniz. Müşteri ikinci veya üçüncü defa sitenize gelişince artık alışveriş yapmaya başlamaktadır.

İletişim Bilgilerinizi Açık Bir Şekilde Paylaşın
Kullanıcılar tarafından tanınmış bir marka olabilirsiniz ancak sitenize ilk kez gelen bir ziyaretçi sizlere ulaşılabilecek herhangi bir iletişim kanalını sitenizde göremez ise, size şüpheyle bakar ve güven ortamı oluşması böyle bir durumda zor olacaktır. Özellikle de bu yüzden şirketinizin adresini ve telefon numarası bilgilerini ana sayfanızda kolaylıkla görülebilen bir yere yerleştirmeniz siteniz ve markanız için güven teşkil edecek önemli bir etmen olacaktır.
Böylece kullanıcıların size olan güveni pekişerek artacak ve yine kullanıcıların sitenizden online alışveriş yapma ihtimalleri yükseliş gösterecektir. Bu durum firmanız için ciddi bir önem arz etmektedir.

Referanslarınızı Sitenizde Gösterin
Müşterilerinizin sizinle ilgili bilgi sahibi olabilmek için sizlerden referans istemeleri durumu sık karşılaşacağınız bir konudur.
Bu sebeple çalıştığınız firmaları, bayileri, üreticileri, dağıtımcıları, örnek çalışmalarınızı özellikle daha popüler olanlarını sitenizde göstermekten asla çekinmeyin.
Müşterilerinizin sizin piyasanızı bilmelerine olanak sağlamanız, sizlere rakipleriniz arasında ciddi bir avantaj sağlayacaktır.
Firma itibarınız ve güvenilirliğiniz pazar alanında büyük önem teşkil etmektedir.

Slayt Gösterilerine Çok Yer Vermeyin
Günümüzde artık müşterinin mobil cihazlara daha çok yöneldiği görebilirsiniz. Ancak müşterinin mobil cihazlar ile internete girerek slayt gösteri takip edecek kadar vakitlerinin olabileceğini her zaman için söyleyemeyiz.
Ayrıca slaytlar hızla hareket ediyor ise müşteri çoğu zaman bakmamakta, baksa bile anlayamamaktadır. Bunları göz önüne alarak çalışmalar yapmanız daha yararlı olacaktır.

İndirimli Ürünleri Ayrı Bir Sekmede ya da Sayfada Toplamanızda Fayda Vardır
Yapılan bir araştırmaya göre online alışveriş yapan kullanıcıların ortalama yüzde 47’si istisnalar hariç sadece indirimli ürünleri alıyor. Aynı zamanda satın almaya gelen ziyaretçilerin yüzde 62’si de satılan ürünleri sayfada topluca görmek istiyor.
Bu sebeple tüm indirimli ürünleri ayrı bir sekme veya ayrı bir sayfada sunmanız kullanıcılara hız ve kolaylık kazandırabileceği gibi satın almaya da teşvik ederek talebi arttıracaktır. Ana sayfanızda bildirimlerde bulunmanız daha dikkat çekici olacaktır.

– Ücretsiz Kargo Kampanyaları
Sitenizde ana sayfanızda ürünlerinizi belirli günlerde ücretsiz olarak göndereceğinizi duyurmanız, müşterileri ürünü anında satın almaya teşvik eden önemli yöntemlerinden biridir.
Ürün satın alma işlemleri sırasında çıkan yüksek kargo ya da gönderim ücretleri müşterilerin alışveriş sepetini terk etmelerine yol açan önemli bir etmendir.
Bu sebeple müşteriye belirleyeceğiniz günlerde ya da özel günlerde ücretsiz gönderim seçeneği sunmanız satışlarınızın da artmasını sağlayacak talebi de yükseltecektir.

İndirim Kampanyaları
Kampanyalarınızı tek çatı altında toplayarak müşterilerinize sunmanız, kullanıılara alışveriş kolaylığı sağlayacaktır.
Müşteri kampanyanızla ilgili link’e, pop-up pencerelerine, resim ya da sayfaya tıkladığı zaman ya da sitenize giriş yapınca kolaylıkla kampanlarınınıza ulaşabilmesi, talebi artıran bir yöntem olacaktır.

Yüzen Pencereler ve Düğmeler!
Sitenizde çok sayıda sekmenin, menünün olması müşteride kafa karışıklığına neden olabilir. Bunun sonucunda müşterinin istediği ürüne ulaşma süresi uzun olacağı için sitenizden kaçması da kaçınılmaz olacaktır.
Böyle bir durumu elbette istemezsiniz. Bu sebeple yüzen pencereler kullanabilir ve ekran alanını daraltmadan ya da menüleri kalabalıklaştırmadan müşteriye istediği bilgileri hemen sunarak satışlarınızı hızla arttırabilirsiniz.

Canlı Destek Hizmetleri
İlerleyen teknoloji ile birlikte artık tüm internet kullanıcıları internet üzerinden istedikleri ürünlere kolaylıkla ulaşabilme imkanına sahip oldular ancak yine de kullanıcılar sayfanızda aradığı herhangi bir şeyi anında bulabilecek kadar bir olanağa sahip değiller.
Ürün ya da hizmetler ile ilgili herhangi bir sorunda (defolu, arızalı mal veya kargoda gecikme, iade) müşterinin online destek bölümüne ulaşıp bir müşteri temsilcisiyle yazışarak birebir destek hizmeti alması siteniz açısından önemlidir. Böylece hem müşterinin güvenini kazabilirsiniz hem de kafası karışık veya çekingen müşterileri de satın almaya yönlendirebilir, satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Yüksek Çözünürlüklü Arka Plan
Dikkatlerin sitenizde toplanmasını istiyorsanız sitenize ekleyeceğiniz resimlere de önem vererek kaliteli arka plan resmi ekleyebilirsiniz.
Müşteride oluşturacağınız algı bu noktada önem taşımaktadır. Ayrıca az sayıda ürün satışına yöneliyor iseniz ya da ürün çeşidinize göre sade bir site de tasarlayabilirsiniz.

Site ve Ürün Sertifikası
Güven sertifikaları her zaman işe yaramıştır. Sitenizi ilk kez ziyaret eden müşteri bu sayede herhangi bir pazarlama çalışmasına gerek bile kalmadan ikna etmiş olabilisiniz. Kullanıcı artık güvenli bir sitede dolaşmanın ve alışverişlerinin tanıdı çıkaracaktır.
Ancak sertifikalarınızın logosunu sitenize yerleştirirken dikkatli olun. Ekleyeceğiniz çok sayıda yerleştirme yapmanız dikkat dağıtabilir, müşteriyi sıkabilir. Ana sayfanıza en önemli sertifikanız neyse onu koymanız yeterli olacaktır.
Müşterilere göre de bakacak olursak güven artışının sertifikalar ile daha da çoğaldığını görebiliriz.
Tabi sertifikanın logosu da önem arz etmektedir. Müşterilerin bir kısmı ertifika logosunun ne olduğunu anlayamadıklarında siteden alışverişi yapmaktan vazgeçebiliyor.

En Popüler Ürünleri Öne Çıkarın
Ana sayfanızda tüm ürünlerinizi sergileme şansınız olmayacaktır. Bu sebeple sadece en popüler olan veya en çok satılan ürünlere ana sayfada yer vermeniz dikkat çekici olacaktır.

Yapay Kıtlık Yaratabilirsiniz
Satışlarınızı arttırmanızın önemli yollarından biri de ürünler ile ilgili yapay kıtlıklar yaratmanız olacaktır.
“Bu üründen sadece 2 adet kaldı, hemen satın alın” veya “ürün stoklarla sınırlı” veya “indirimin sona ermesine 5 gün kaldı” gibi mesajlar yayınlayarak yapay kıtlık yaratabilir, böylelikle ürünlerinizin satışını arttırabilirsiniz.
Ayrıca stokta tükenen ürünleri müşteriye göstererek acele edip satın almadıkları için üzülmelerini de sağlayabilirsiniz.
Bu sayede sitenizi tekrar ziyaret ettiklerinde alışveriş için acele etmeleri gerektiğinin farkına varmış bir şekilde hareket edeceklerdir.

Değerinizi Kullanıcılara Gösterin
Kullanıcıların sitenize ilk giriş yaptıkları andan itibaren bir kaç saniyede siteniz hakkındaki fikirleri belirginleşmeye başlayacaktır ve bu sebeple ilk izlenim önemlidir.
Ürün ve kalite farkınızı ortaya koyarak logonuzla dikkat çekip, ana hatlarıyla siteniz hakkındaki bilgileri gözler önüne serip kullanıcıların ilgilerini çekmeli, saygınlık kazanmalı ve onları geri dönüşüme ikna edebilmelisiniz.

Sosyal Medya
İnternet altyapısında ki aksaklıkların hızla giderilmesi ve gelişen teknoloji ile sosyal medya üzerinden paylaşımlar ve alışveriş olanakları da bu gelişim sürecinde hız kazanmıştır.
Sosyal ağlar, internet ve kulaktan kulağa pazarlama yoluyla paylaşımlarınızı arttırabilirsiniz. Çok satmak için çok iyi tanınıyor olmanız gerekiyor ve tanınıyor olabilmeniz için de müşterinin sizi tanıması gerekiyor.
Yapılan araştırmalar sosyal paylaşımların dönüşümü artırmada çok başarılı olduğunu gözler önüne sermektedir. Diğer bir araştırma ise online müşterilerin yüzde 84’ünün en az bir sosyal ağ hesabına sahip olduğunu göstermektedir.
Sitenize, sayfalarınıza, ürün ve kampanyalarınıza birer Facebook beğen-paylaş, twitter, instagram ve g+ gibi paylaşım siteleri düğmeleri yerleştirmenizde fayda vardır.

Bütün Önemli Bilgileri En Üst Bannerlarda Yayınlayın
Müşteriler ana sayfanızda dikkat çekici bir alanda bannerlarda vermek istediğiniz bütün gerekli bilgileri görebilsin.
Müşterilerin gereksiz vakit kayıpları yaşamalarına ve bu sebeple sitenizden uzaklaşmalarına sebep olmayın.

Sık Sorulan Sorulara En Kısa Sürede Yanıt Verin
Müşterilerinizin bir anda sitenizi çözümlemelerini beklemeyin. Onlara yardımcı olun. Siteniz ne kadar sade, akıcı ve kullanışlı olursa olsun her zaman için müşterinin anlayamadığı ya da merak ettiği sorular olacaktır. Bunları az çok tahmin edebilirsiniz.
Artık müşterinin en çok hangi soruları sorabileceği yönündeki tahminleriniz doğrultusunda ve de sorduğu sorulardan yola çıkarak siz de kendi sık sorulan sorular sekmenizi oluşturabilir, müşterinin SSS’a ulaşmasını kolaylaştırabilirsiniz.
Müşterilerinizin herhangi bir durumda sitenizden destek alması, güveni arttıracaktır. Ayrıca ürün iadesi, garanti, sevkiyat ve teslimat süresi gibi müşteri için en önemli bilgileri detaylı bir şekilde anlatmanız yararınıza olacaktır.

Reklam
Sitenizi dörtdörtlük hazırlasanız dahi müşteri sirkülasyonu olmadığı sürece bu durum pek de işe yaramayacaktır.
İnsanların sizi tanımalarını, sitenizden haberdar olmalarını istiyorsanız çeşitli reklam faaliyetlerini yürütebilir ya da popüler ve saygın sitelerde çıkarak tanınabilirliğinizi arttırabilirsiniz. Herhangibir tv-radyo programına veya saygın sitelere, haberlere çıktıysanız eğer bunu mutlaka sitenizde paylaşın.

Yorum Kapalı.