LiveZilla Live Chat Software

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-Ticaret Nasıl Yapılır?
  • 27
    Ara

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret, kısaca ürün veya hizmetlerin tedarik, reklam, satış, lojistik gibi işlemlerinin online sistemler üzerinden kısa sürelerde gerçekleştirilmesi işlemidir diyebiliriz. E-ticaret sistemleri ile birlikte ürün veya hizmetlerinizin geleneksel ticarete göre daha hızlı bir şekilde satışını gerçekleştirmeniz mümkündür.

Ancak e-ticaret’e başlamadan önce dikkat edilmesi gereken bazı önemli konular vardır;

-Etkili Bir Domain Belirlemelisiniz!
Siteniz için satışını yapacağınız ürününüz, sektörünüz veya markanız ile ilgili de olabilir, dikkat çekici bir domain seçmeniz gerekmektedir.
Burada dikkat etmeniz gereken şey, seçeceğiniz domain in akılda kalıcı, kısa ve okunuşu kolay olması gerekliliğidir. Böylece kullanıcılar sitenizi herhangi bir yerde gördüğü anda rahatlıkla sizi tanıyacak ve verdiğiniz olumlu izdenim ile sizlere geri dönüşler yapabileceklerdir. Ve bu durum da satışlarınızı artırmada avantaj olarak sizlere yansıyacaktır.
Belirleyeceğiniz domain satacağınız ürünlerle ilişkilendirilmiş bir domain olması yanında şirket isminizi veya markanızı da içerebilir. Eğer daha önceden oluşturduğunuz bir markanız var ise, domain isminizde markanızın olması sizin için önemlidir.
Eğer yeni bir marka oluşturuyor iseniz, belirlediğiniz domain i satın almadan önce o domain ile ilgili patent araştırması yapmanız gerekmektedir. Çünkü eğerki aldığınız domainin marka patenti başkasında ise, e-ticaret sistemi için reklam ve kurulum maliyetlerinizden zarar edebilirsiniz.
Sektörünüzle ilgili bir domain seçimi yaparken, arama motorlarının önemsediği kelimeleri kullanmanız e-ticaret sisteminize bulunabilirlik konusunda büyük avantaj sağlayacağını unutmamanız gerekmektedir.
Örneğin; otomobil yedek parçası satan bir şirketin e-ticaret sistemi için markaismiyedekparca.com domaini kullanması, arama motorlarında “yedek parça” kelimesini aratan kullanıcıların sisteme daha çabuk ulaşmasını sağlayacaktır.

-Ödeme Yöntemlerinizi Belirlemelisiniz!
Çoğu müşterinin ilk önemsediği şey ödeme yöntemleri ve bu ödeme yöntemlerine dair sağlanan kolaylıklardır. Müşterilerinizin sitenizden ürün veya hizmet satın alma işlemlerini gerçekleştirirken kendilerine en uygun ödeme yöntemini seçmelerine olanak tanımanız firmanız açısından avantaj sağlayacaktır. Sitenizde ne kadar çok ödeme kolaylığı ve yöntemleri varsa, müşterilerin de sitenize güven ve yönelimleri o denli artış gösterecektir.
Bu ödeme türleri aşağıdadır;
*Sanal pos ile ödeme : Bu ödeme türü E-ticaret firmalarının en çok kullandığı ödeme yöntemidir. İşlemler kredi kartı vasıtası ile yapılmaktadır. E-ticaret sistemlerinde bulunan SSL sertifikalarıyla müşterilerinizin güvenliğini sağlayarak alışverişlerini rahatlıkla yapmalarının önünü açabilirsiniz.
*Havale ile ödeme : Kredi kartı kullanmayan veya kredi kartı bilgilerini paylaşmak istemeyen müşterilerin en çok tercih ettiği ödeme yöntemidir.
*Kapıda ödeme : Kredi kartı veya havale ile ödeme yapmak istemeyen müşterilerin daha çok tercih ettiği ödeme yöntemidir. Alıcının satın aldığı ürünün kargo ile eline ulaşması ile ödemeyi kapıda peşin olarak veya kredi kartıyla yapabilmesine olanak sağlanmaktadır.
*Ortak ödeme merkezleri (paynet, payu, paypal, ipara…) : Banka pos cihazlarını kullanmak istemeyen veya sanal pos başvurusu yapıp alamayan e-ticaret sistemleri için tercih edilen bir ödeme sistemidir.
*Mobil Ödeme : Faturalı hat kullanan müşteriler için işlemlerini faturalarına yansıtmak suretiyle kullanılan bir işlemdir. Müşteri satın aldığı ürün veya hizmet ücretini telefon faturasına yansıtarak ödemeyi gerçekleştirebilmektedir.

-Firmanıza Özel E-Ticaret Web Tasarımı Yapmalı ya da Yaptırmalısınız!
E-ticaret sitenizi diğer sitelerden ayıran en önemli etken sitenizin web tasarımıdır. Diğer e-ticaret sitelerinden farklı, kullanıcı dostu son trend bir web sitesi tasarımınız tüketicilerin de dikkatini çekecektir.
Özel tasarımlar yaptırmak, müşterilerinizin firmanıza olan güvenini arttırır, ürün veya hizmetlerinizi satın alma ihtimallerini çoğaltır.

-Güçlü Bir E-Ticaret Yazılımınız Olmalıdır!
E-ticaret sistemini kurmadan önce yapmanız gereken en önemli araştırmadır.
E-ticaret yazılımınızın alt yapısı güçlü, seo uyumlu, yönetim paneli kolaylığı ve gelişime açık bir yapıda olması, şu anda ya da ileride doğabilecek tüm ihtiyaçlarınızı karşılaması gerekmektedir.

-E-Ticaret Hizmetleriniz Çok Yönlü Olmalıdır!
Sitenizi hazırlayarak sitenizden satış işlemlerine başlayabilmeniz için, e-ticaret sisteminiz tek başına yeterli olmamaktadır. Sitenizi duyurarak ürünlerinizin reklamlarını dijital ortamda birçok mecrada yapabilmeniz gerekecektir.
Yapacağınız reklam tasarımları, mail gönderimi tasarımları, banner tasarımları kaliteli görseller ile tasarlanmalı ve müşterilerinizin dikkatini çekebilmelidir.
Ayrıca kampanya ve indirimler yaparak müşterilerinize avantajlı fiyatlar sunabilirsiniz, bu sayede sitenizin trafiği ve marka bilinirliğiniz de artacaktır.

WEBUSTAM E-Ticaret Paketlerimizi görmek ve sunduğumuz alanında benzersiz imkanlarımızdan yararlanabilmek için lütfen tıklayınız.

Yorum Kapalı.