LiveZilla Live Chat Software

E-Ticaretin Kurumlara Sağladığı İmkanlar Nelerdir?

E-Ticaretin Kurumlara Sağladığı İmkanlar Nelerdir?
  • 16
    Oca

E-Ticaretin Kurumlara Sağladığı İmkanlar Nelerdir?

E-Ticaret’in gerek kurumlara, gerekse tüketicilere pek çok yönden fayda sağlaması, ticaret ağının bu sektörde hızla gelişmesinin en önemli etkilerinden biri olmuştur. Elbette bu imkanları sınırlandırmak yanlış olacaktır. Ancak genel olarak bakacak olursak e-ticaretin kurumlar açısından  sağladığı imkanlar;

1. Kullanıcı pazarda değişik ürünlerle ve farklı fiyatlarla karşılaştığı için aktif alıcı durumundadır. Dolayısı ile talepler de uygun fiyatlar ile yükselebilmektedir.
2. E-ticaret sistemi ile birlikte stok takipleri çok daha etkin bir şekilde yapılmakla birlikte bu sayede stok maliyetlerinde de azalışlar görünmektedir.
3. Hizmet sektörünün de ticaretin içinde aktif olarak yer alıyor olması, tüketici için daha verimli ve etkili müşteri servisi sağlamaktadır.
4. Stok, satış gibi bilgilerinin kesin olması, üretimin daha detaylı planlanmasını ve ihtiyaçların belirlenmesini kolaylaştırmaktadır. Böylece üretim de verim artacak aynı zamanda üretim süresi de azalış gösterecektir.
5. Firmalar arasında oluşan rekabet durumu, piyasa fiyatlarını mümkün olduğunca aşağıya çekerken, tüketici açısından daha ucuz, kaliteli ve sürekli mal tedariki imkanını sağlamaktadır.
6. Oluşan pazaryerinin tüm dünyaya açılması doğal olarak rekabeti de artırmaktadır. Bunun sonucu olarak da satın alma maliyetleri düşecektir.
7. İşletmeler için maksimum faydanın hesaplanması ile gereksiz harcamalara son verilir. Satış, pazarlama ve dağıtım maliyetleri de bu doğrultuda azalır.
8. Ticaret de bilgi ve iletişim teknolojileri kullanıldığı için daha güvenli ve hızlı bilgi değişimini, etkin bir şekilde ürünlerin tanıtılmasını, pazar taleplerindeki değişimlere hızla uyum sağlanmasını güçlendirmektedir.
9. Yapılacak olan işlemlerin çok daha kısa bir sürede tamamlanması ile ilgili bilgi tekrarı önlenir ve ticaretin kolaylaştırılması, etkinleştirilmesi sağlanmış olur.
10. Ulusal ve uluslararası ticaretin çok daha hızlı, güvenilir ve ayrıntılı olarak izlenmesiyle iç ve dış ticaret politikalarının daha sağlıklı bir şekilde belirlenmesini, ticari faaliyetlerin tabana yayılarak, ticaretin geliştirilmesini ve küreselleştirilmesini, uluslararası ticaretten daha fazla pay alınmasını sağlar.
11. Global bir ortamda fiyatların kolay dalgalanmayacağı düşünülürse, fiyat dalgalanmalarından doğan enflasyon üzerinde azaltıcı etkisi olur.

Yorum Kapalı.