LiveZilla Live Chat Software

E-Ticaret’in Pazarlamaya ve Reklamcılığa Olan Etkileri

E-Ticaret'in Pazarlamaya ve Reklamcılığa Olan Etkileri
  • 16
    Oca

E-Ticaret’in Pazarlamaya ve Reklamcılığa Olan Etkileri

Ticaretin gelişiminin hızla devam etmesi, etkilerini de bir çok yönde artırmasına olanak sağlamıştır. Firmalar da artık gelişen teknoloji ve dijital ortamın da etkisi ile kendi reklamlarını yapabilme ve ürünlerini online olarak internet üzerinden pazarlayabilme fırsatını yakalayabilmişlerdir.
Bu fırsatın etkisi ile e-ticaret hacmi büyük gelişme göstermiş, sektörde büyük sıçramalar yaratmış, mağazaların sanal ortamda sitelerinden alışveriş yaptırabilmek için ürünlerinin reklamını yaparak pazarlamaya başlamalarına olanak sağlamıştır.

Peki E-Ticaret‘in genel etkileri nelerdir;
1-Etkileşimli Tedarik Zincir Yönetimi:
Firmaların sağlamaları gereken ürün veya hizmetlerin nereye, ne kadar, hangi tarihte olacağına dair kararları ve bu kararların yönetiminin elektronik ortamda yapılarak alıcı ve satıcılar arasında etkileşim sağlanması bir avantaj oluşturmaktadır.

2-Etkin ve Hızlı Müşteri Talepleri Yönetimi:
Müşteriler tarafından yapılan online her alışveriş; hangi müşterinin ne tür bir ürün ile ilgilendiğini sizlere gösterebilen bir veri tabanı oluşturulmasına imkan tanımaktadır. Bu veriler ışığında sistemlerinizde gerekli düzenlemeleri hızlıca yapabilir ve müşterilerinizin dikkatini daha etkin bir şekilde çekebilirsiniz.
Ayrıca genel olarak firmalar bu sayede satış reyonlarını veya müşteri taleplerini yönlendirebilme şansını elde edebilmektedirler.

3-E-Ödeme İmkânı:
Elektronik ortamda alışveriş yapılarak aynı ortamda ödemelerin yapılması, işletmeler açısından lojistik altyapısında tasarruf sağlanması avantajını doğurmaktadır.
Çoğu kullanıcı ödemelerini genel olarak kredi kartı ile yapmakta olup güvenlik açısından 3D Secura sistemi tercih etmeleri dolayısıyla firmaların sistemlerinde buna destek veren bir altyapılarının olması avantaj sağlamaktadır.

4-Etkileşimli Stok Yönetimi:
Stok yönetimi, işletmelerin tedarik yönetimlerinin bir başka özelliği olarak karşımıza çıkmaktadır.
Hangi üründen, ne kadar, hangi süre ile ve marka çeşitliliği ile stokta kalacağının yönetiminin elektronik ortamda gerçekleşmesi ve sistemin birbirleriyle etkileşim halinde yürümesi olumlu sonuçları beraberinde getirmektedir.

5-Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde Etkinlik ve Hız:
Alışverişlerin hızlı bir şekilde tamamlanarak sonuca hızlı gidilmesi, taraflara zamandan tasarruf sağladığı gibi aynı zamanda verilen hizmetin etkinliğini ve kalitesini de arttırmaktadır.

6-Sanal Anket ve Kamuoyu:
Alışverişlerini elektronik ortamda yapmayı tercih eden müşteriler ile hızlı ve etkili bir şekilde anket çalışması yapabilirsiniz.
Böylece yaptığınız çalışmanın sonucu sizlere yol gösterecek bilgiler sunacaktır ve sizler de bu bilgiler doğrultuda hizmet yönlendirmesi yapabilir ya da istediğiniz alanda kamuoyu oluşturabilirsiniz.

7-Birebir Pazarlama:
Elektronik pazarlamada doğrudan tüketiciye hitap ederek birebir pazarlama yapma imkanı bulunmaktadır. Ancak bunun yanında E-Ticaretin gelişmesi bazı zorlukları da beraberinde getirmiştir.
Bunlar; pazar koşullarına uyum sağlanamaması, defolu ürünün yenilenmesindeki sorunlar, teknolojinin getirdiği yeniliklere adapte olunamaması, firmaların ürünlerini tanıtmada yetersiz olması, dağıtımın gerçekleştirilememesi ve lojistik alanında sıkıntılar gibi.

8-Etkileşimli Elektronik Pazarlama:
Firmalar; müşteriyle etkileşime geçebilmek amacıyla görüntü, ses gibi unsurlarını da kullanarak hazırlayacakları online sanal mağazalarında kullanıcılar ile karşılıklı olarak etkileşim içerisine girerek satışlarını yapabilme kolaylığına sahip olabilirler.

Yorum Kapalı.