LiveZilla Live Chat Software

KOBİ’ler İçin İhracat’a Hazırlık Aşaması

KOBİ'ler İçin İhracat'a Hazırlık Aşaması
  • 24
    Ara

KOBİ’ler İçin İhracat’a Hazırlık Aşaması

KOBİ İhracata Hazır Olup Olmadığını Nasıl Analiz Eder?
Bir KOBİ’nin ihracata hazır olup olmadığını aşağıdaki başlıkları inceleyerek görebiliriz…
1-Firma Değerlendirmesi aşaması; İhracata hazır olup olmadığı değerlendirmelidir. İhracat için gerekli alt yapıya sahip mi değil mi, bu konuda neler yapılabilir detaylı olarak kontrol etmelidir. Devletin bu yönde sağladığı teşvik ve destekleri araştırarak bilgi sahibi olmak da fayda sağlayacaktır.
Gerekli kontroller doğrultusunda, ihracat yapabilmek için ne kadar personelin gerekli olup olmadığını, ihracat için var olan kapasitenin ne kadarının ihracata ayrılabileceğini, mali durumu ve ihracattan beklentileri gibi sorulara cevap aranmalıdır.
2-Sektörel Değerlendirme aşamasıdır. İyi bir ihracat değerlendirme tablosu hazırlayarak; gireceği pazarı, bu pazardaki fırsat ve tehditleri, zararları, pazardaki gücünü tüm yönleriyle belirlemeli, ürünlerinin tanımlamasını yapmalı, faaliyet gösterdikleri sektörlerdeki eğilimleri, rekabeti, önemli pazarları ve ürünlerinin sahip oldukları özellikleri gözden geçirmeleridir.
3-Hedef Pazar Seçimi ve Strateji Belirlenmesi aşaması geliyor. İyi bir İhracat yönetim planına sahip olmalıdırlar. Bu aşamada strateji için pazar fiyatı, ciro tahmini, pazar giriş stratejileri, pazarlama, potansiyel müşteriler, ürün nakliye koşulları ve mevcut yasal koşullar değerlendirmeleridir.
4-Finansal Değerlendirme ve Risk Analizi yapılmalıdır. Doğru maliyetlendirme ve fiyatlandırma yapılmalıdır. Satış tahmini, ürün maliyetleri, finansal ihtiyaçlar ve makine kaynakları gibi konularla bu konularda oluşabilecek risklerin gözden geçirilerek analiz edilmesi gerekmektedir.

Yorum Kapalı.