LiveZilla Live Chat Software

Perakende Sektöründe E-Ticaret

Perakende Sektöründe E-Ticaret
  • 16
    Oca

Perakende Sektöründe E-Ticaret

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD)’in 21/04/2016 tarihinde açıkladığı bültende, Türkiye’de e-ticaret hacmi 25 milyar TL’ye ulaşmıştır. Aynı bültende bu tutarın toplam perakende sektöründe e-ticaretin payının %2 seviyesine tekabül ettiği bildirilmiştir. Görülebileceği üzere perakende sektöründe e-ticaretin payı henüz oldukça düşük seviyelerdedir. Ancak TÜİK’in Nisan/2015 dönemini esas alan verilerine göre Türkiye genelinde internet erişim imkânına sahip hanelerin oranı %69,5’tur. Yani internet kullanımının 2014 Avrupa ortalaması olan %75 seviyesine yaklaşmış olduğu görülmektedir.
2015’ten 2016 yılına doğru e-ticaret sektörünün 25 milyar TL ciro hacmine ulaştığı, 2016 yılı sonlarına doğru ise 31 milyar TL ciro hacmini geçeceği öngörülmektedir.
Perakende sektörü devamlı olarak yenilenen tüketici taleplerine doğru bir şekilde ve zamanında cevap verebilmelidir. Bu bağlamda gerekli cevabı verebilmek için hızlı olmalı ve farklı satış kanallarını sistemli, koordineli bir şekilde yürütmek zorundadır. Burada bilgi teknolojileri ve gerekli alt yapı yatırımları büyük önem taşımaktadır.
Online olarak elektronik ortamda gerçekleşen alışverişlerin gün geçtikçe artması her ne kadar fiziksel mağaza satışlarına karşı bir tehdit gibi algılansa da fiziksel mağazaların tamamen ortadan kalkması gibi bir sonuç doğurmayacaktır elbette.
Tam tersi oluşturulacak farklı müşteri deneyimleri ile birlikte markaya olan sadakat güçlendirilmekle birlikte fiziksel mağazalardan yapılan alışverişlere de olumlu yönde destek sağlayacaktır.
Günümüzde e-ticaret işlemleri arasında özellikle perakende e-ticaret, dünyada ve ülkemizde sahip olduğu potansiyel ile artık önemli bir büyüme hızı yakalamıştır ve ilerleyen dönemlerde bu hızın artması ve sistemlerin gelişmesi kuvvetle muhtemeldir.
Kendi e-ticaret sitelerini kuran ve açık pazar E-ticaret platformlarında varlık gösteren perakende firmaları hızlı bir büyüme eğrisi sergiliyorlar. Aynı şekilde sektöre doğrudan E-ticaret sitesi olarak girmiş birçok markanın da kendi fiziksel mağazalarını açtığını görüyoruz. Geliştirilen stratejiler ile yatırımlarını sağlamlaştırıyorlar ve büyüme ivmesi elde ediyorlar. Bu ivme, tüm E-ticaret sektörünün büyümesine katkı sağlıyor.

Yorum Kapalı.