!LiveZilla Live Chat Software

Müşteri Alanı

İletişim

  • Telefon:0212 963 06 19 -20
  • Satış Email:sales@webustam.net.tr
  • Destek Email:destek@webustam.net.tr

Kapat

Müşteri Alanı
  • 0212 963 06 19
  • 0212 963 06 20
  • SKYPE

Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?
  • 5
    Nis

Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

customer-insightDijital pazarlama çalışmaları yapıyorken, hedef kitlenize yönelik reklam çalışmaları yapmak ve hedef kitlenizin yer aldığı mecralarda bu reklamları yayınlamak oldukça önemli. Reklam çalışmalarınızı bu şekilde hazırladığınızda, ürünlerinize doğrudan ilgi gösterebilecek kişilere ulaşacağınız için, reklamlarınızdan elde edeceğiniz geri dönüşüm oranları da bir o kadar fazla olacaktır.

Adsense reklamlarınızı hedeflemek için ya da doğrudan hedef kitlenizin yer aldığı mecralara reklam vermek için bu tür çalışmalar yapmak gerekiyor. Hedef mecranın trafik sayısı ya da ulaştığı kitle her zaman büyük bir önem taşımıyor. Markaların yaptığı en büyük yanlışlardan biri de, bu mecraların sadece trafik rakamlarına bakmak oluyor. Hedef mecranın aylık yüz binlerce sayfa gösterimi olabilir; ancak sizin hedef kitleniz bu mecraları takip etmiyorsa, buraya verdiğiniz reklamların çok da bir önemi olmuyor.

Bu sebeple de reklamlarınızı vermeden önce, hedef kitlenizin takip ettiği mecraları analiz etmeniz; bunun için de hedef kitlenizi iyi tanımanız gerekiyor.

Hedef kitlenizin özelliklerini çıkartın

Hedef kitlenizde bulunan kişilerin özelliklerini çıkartmakla işe başlamanız gerekiyor. Markanıza ve ürünlerinize ilgi gösterecek olan kişilerin, yaş aralıkları, cinsiyetleri, medeni durumları, yaşadıkları bölgeler, eğitim durumları, maddi durumları ve ilgi alanlarını belirleyerek bir profil oluşturmalısınız.

Bir profil ortaya çıkmaya başladığında, bu kişilerin neye ihtiyaç duyduklarını, nelerden hoşlandıklarını ve nasıl bir yaşam tarzları olduğuna dair bir bilgi edinmiş olursunuz.

Bu kişilerin ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını belirledikten sonra, bu kişilere ulaşmak için ihtiyacınız olan anahtar kelimelerin analizini yapmaya başlayabilirsiniz. Anahtar kelimeler burada sizin için oldukça önemli olacak; çünkü hedef kitlenize ulaşmak için bu anahtar kelimelere ihtiyacınız olacak.

Onların ilgi alanlarında olan konulara, TV programlarına, ürünlere, yaşam tarzlarına yönelik anahtar kelimeleri belirlediğinizde, onların takip ettiği konuları ve mecraları da belirlemeye başlayabilirsiniz.

Çıkartılan verilerin analiz edilmesi

Tüm bu işlemlerden sonra hedef kitlenizle ilgili çıkarttığınız verileri analiz etmeye başlayabilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgi gösterdiği başlıkları ve anahtar kelimeleri analiz etmek için SEO araştırmasının yanı sıra trend ve arama motoru araştırmaları yapmanız gerekecek.

Çıkarttığınız anahtar kelimelerle ilgili SEO çalışmaları yaparak, bu kelimelerin ne kadar arandığını ve ne kadar talep gördüğünü araştırabilirsiniz. Eğer elinizdeki anahtar kelimelerin sonuçları sizin çalışmalarınız için yeterli değilse, yeni anahtar kelime arayışlarına girebilirsiniz. Bakış açınızı değiştirerek, anahtar kelimelerinizle benzerlik gösterebilecek farklı aramalar yapabilirsiniz.

Trend aramaları yapmak da oldukça önemli. Son dönemlerde internet üzerindeki trendleri takip edebilir ve hedef kitlenizdeki kişilerin takip ettiği konuları takip edebilirsiniz. Konuları takip etmeye başladıktan sonra, bu konularla ilgili içerik yayınlayan siteleri belirleyebilir ve bu mecraları takibe alabilirsiniz.

Trend çalışmalarını dönemsel olarak da yapabilirsiniz. Gelecek dönemlerde trend olacak konuları önceden belirleyebilir Google Trends’i kullanarak her yılın belli dönemlerinde hangi konuların trend olduğunu aratabilir ve ön hazırlık yapabilirsiniz. Yılın belli dönemlerinde, kullanıcıların aradıkları ve ilgi duydukları bazı temel konular vardır. Bu konuları belirlediğinizde, reklam kampanyalarınızı bu dönemlere göre verebilir ve bu tür içerikler yayınlayan mecralarla ortak çalışmalar yapabilirsiniz.

Son olarak arama motoru üzerinden araştırmalar yapabilirsiniz. Belirlediğiniz anahtar kelimeler üzerine aramalar yaptıktan sonra, arama motorlarındaki sonuçlardan, bu konular hakkında içerik yayınlayan mecraları belirleyebilirsiniz. Bu mecraları belirledikten sonra da elinizde, reklamlarınızı yayınlayabileceğiniz yayıncıların listesi oluşmaya başlayacak.

Listeyi daraltmak

Bir önceki listedeki işlemleri yaptıktan sonra elinizde yayıncılara yönelik bir liste çıkmış olması gerekiyor. Bu listeyi çıkarttığınızda, hepsine birden reklam veremeyebilirsiniz. Bu nedenle de bu mecraları daraltmanız gerekiyor.

Bir konuya açıklık getirmemiz de gerekiyor. Reklamlardan bahsederken, sadece banner reklamlardan bahsetmiyoruz. Yayıncıların bir kısmı, markalara özel içerik ve video yayınları da yapıyor. Bu tür içerik pazarlama çalışmaları banner reklamlardan daha çok etkili oluyor.

Bunların başlıca sebeplerinden biri, kullanıcılar artık banner reklamlara tıklamak istemeyebiliyorlar. Gün içinde çok fazla reklam gördükleri için, bu reklamlar onların dikkatini de çekmeyebiliyor. Ancak içerik pazarlama çalışmaları, ilginç bir konuyla ve sunumla beraber yapıldığında tüketicilerin ilgisini daha çok çekiyor.

İçerik çalışmalarının bir diğer avantajı ise tüketiciler bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşabiliyor ve sizin de tüketicilerle etkileşiminiz daha çok artıyor. Böylelikle, ekstra ücret ödemeden reklam çalışmalarınızı yeni kullanıcılara da ulaştırabiliyorsunuz.

Konuya geri dönecek olursak, elinizdeki yayıncı listesini daraltmak için neler yapabileceğinize değinelim. Yazının girişinde sadece sitelerin trafik rakamlarına bakmak yeterli değil demiştik. Ancak yukarıdaki işlemleri yaptıktan sonra, yayıncıların verilerini değerlendirmeye başlayabilirsiniz. Çünkü artık hedef kitlenizin takip ettiği içerik sitelerini buldunuz.

Yayıncılarla bire bir iletişime geçerek, onların sosyal medyadaki etkileşim oranlarını, site trafik ve kullanıcı verilerini onlardan isteyebilirsiniz. Yayıncılardan bu bilgileri istemenin yanı sıra, kendinizde internet üzerinden bu tür araştırmalar yaparak ön çalışmalar yapabilirsiniz. Tabii ki kendi yaptığınız araştırmalar, yüzde yüz kesin veriler sunmayacaktır. Ancak listenizi daraltmak için bazı fikirler elde etmenizi sağlar.

Listenizi daraltmak ve size yarar sağlayabilecek sonuçları ortaya koymak, iletişime geçeceğiniz yayıncı sayısını da azaltacağı için bu süreci daha hızlı çözmenize yardımcı olabilir.

Reklamlarınızı ve içeriklerinizi yayınlayabilecek yayınları belirleyin

Listenizi daralttıktan sonra, yayıncıların analizini yapmaya başlayabilirsiniz. Bazı yayıncılar sadece banner reklamlar alıyorken, kimi yayıncılar ise markalara özel içerikler ve videolar üretiyorlar. Sizin reklam tercihlerinize göre bu mecraları belirleyebilirsiniz.

Hedef kitlenize nasıl daha iyi ulaşacağınızı düşünüyorsanız, o tür reklamlara yönelmenizde fayda var. Tek bir reklam türü kullanmak zorunda da değilsiniz. Bir yayıncıya sadece banner reklamlar verebilir, başka bir yayıncı ile de ortak bir içerik çalışması hazırlayabilirsiniz.

Burada önemli olan nokta, hedef kitlenize en iyi ulaşacak olan yayıncıyı belirlemek ve doğru reklamlarla hedef kitlenize markanızı ve ürünleriniz tanıtmak olacaktır.

Yeni Sitemiz E-Ticaret Teması yayında !